سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 76885

  بازدید امروز : 8

  بازدید دیروز : 13

خدا همین نزدیکی هاست

 
چون خواستید از دانش بهره ببرید، بدان عمل کنید و در معانی آن بسیار بیندیشید، تا دلها آن را در برگیرد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: الهام محمدی ::: سه شنبه 96/1/8::: ساعت 11:43 صبح

وقل لعبادی یقولو التی هی احسن ان الشیطن ینزغ بینهم ان الشیطان کان للانسان عدوا مبینا.

وبه بندگان من بگو که با یکدیگر به بهترین شکل سخن بگویند،چرا که [شیطان به وسیله ی سخنان نامناسب]،میان ان ها فتنه وفساد می کند؛همیشه شیطان دشمن اشکاری برای انسان بوده است!(اسراء/53)

از این ایه فهمیده می شود که یکی از بیشترین راه های نفوذ شیطان از راه زبان است انسان ها باید مراقب باشند تا با گفتار خود دیگران را رنجیده نکنند.

گناهان زبان را جدی بگیریم!

احادیث زیادی ز پیشوایان دینی،ما را به خوش گفتاری با دیگران دعوت کرده است.خوش گفتاری یعنی هم محتوای کلام ما خوب باشد؛هم برای رساندن ان محتوا،از جملات خوب استفاده کنیم؛هم به جا وهم به موقع سخن بگوییم وهم خلاصه ومفید حرف بزنیم؛چون زبان بیش از هر چیز دیگر بر انسان حکومت دارد وهمیشه می خواهد تا اختیار انسان را به دست بگیرد.

برای همین نباید اجازه دهیم تا زبان،رها وافسار گسیخته شود؛چرا که در این صورت،افات وگناهان بسیاری در انتظار ما خواهد بود.جالب است بدانید که گناهان زبان به قدری زیاد است که برخی ان را تا صد مورد نام برده اند.

پیامبر اکرم(ص)می فرماید:((بیشترین مردم به خاطر گناهان زبان به جهنم می روند.))صفحه42و43 کتاب درسنامه حفظ موضوعی قران. یاعلی