سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 75925

  بازدید امروز : 2

  بازدید دیروز : 2

خدا همین نزدیکی هاست

 
مسلمان، برادرِ مسلمان است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: الهام محمدی ::: سه شنبه 95/7/27::: ساعت 2:17 عصر

ای زن به تو اینگونه خطاب است      

ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است      

فرمان خدا،قول نبی(ص)نص کتاب است      

از بهر زنان،افضل طاعات ،حجاب است     

با حجابت پاسدار گوهر جان باش      

حرمت خون شهیدان را نگهبان باش       

از حجابت گردم وجوشان ،جبهه جنگ است      

پوشش تو با جهاد وجبهه هم سنگ است      

زمزم عفت ز دامان تو جوشان باد       

عهد ومیثاق شهیدان را مبر از یاد       

جامه تقوا بر اندام تو زیبنده است       

قامتت را عفت وپاکی برازنده است      

تن بپوشان تاکه اسراری ز جان بینی      

میوه اگاهی از شاخه زمان چینی      

می توانی دامنت را پر گهر سازی       

بیشتر کوشی وهر دم بیشتر تازی       

تا دلت را جوشن تقوا وپرهیز است       

ایمن از تیر نگاه فتنه انگیز است       

استاد جواد محدثی     


 
نویسنده: الهام محمدی ::: سه شنبه 95/7/27::: ساعت 2:4 عصر

*هنگامی که انسان در حال نماز است ،اندام،لباسش وهرچه پیرامون اوست ،خدا را تسبیح می گویند.

*نماز ،قلعه ودژ محکمی است که نمازگزار را از حمملات شیطان نگاه می دارد.

*نماز،گناهان را مانند ریزش برگ درختانفرو می ریزد.

*اگر نمازگزار بداند که چقدر از رحمت خداوند را فرا گرفته است ،سرش را از سجده بر نمی دارد.

*پیامبر خدا(ص) نماز را به چشمه ی اب گرمی که در خانه است و شخص شبانه روز 5 مرتبه خود را در ان شستشو دهد،تشبیه کرده است . بدون تردید چرک والودگی در بدن چنین کسی باقی نخواهد ماند.

*(بندگان مومن)هنگامی که نماز می خوانند ،به نشان تواضع،گونه ها را به خاک می سایند وبرای اظهار کوچکی وخاکساری ،اعضای خود را بر زمین می گذارند.


 
نویسنده: الهام محمدی ::: یکشنبه 95/7/25::: ساعت 2:38 عصر

حضرت فاطمه زهرا(ع)فرمود:

این رطبها از نخلی است که خداوند در بهشت برای من نشانده ،ان هم بر اثر دعایی که پدرم به من اموخت وهر صبح وشام بر ان مواظبت دارم .از او درخواست کردم که این دعا را به من بیاموزد.

فرمود:اگر می خواهی خدا را ملاقات کنی ،در حالی که از تو راضی باشد واگر می خواهی تا زنده هستی درد تب تو را غرا نگیرد بر این دعا مداومت کن:

بسم الله الرحمن الرحیم ،بسم الله النور،بسم الله نور النور،بسم الله نور علی نور،بسم الله الذی هو مدبر الامور،بسم الله الذی خلق النور من النور ،الحمد لله الذی خلق النور من النور،وانزل النور علی الطور فی کتاب مسطور ،فی رق منشور ،بقدر مقدور ،علی نبی محبور ،الحمد لله الذی هو بالعز مذکور ،وبالفخر مشهور،وعلی سراءوالضراءمشکور،وصلی الله علی سیدنا محمد واله الطاهرین.

 

بنام خداوند بخشنده مهربان ،به نام مبارک خدا که نور عالم است،به نام خدا که نور نور عالم است ،به نام مبارک خدا که نور بالای نور عالم است ،به نام مبارک خدا ان نام که مدبر امور عالم است،به نام مبارک خدا ان نام که نور را از نور افرید (یعنی عالم وادم را از نور خود افرید )،ستایش خداوند را که نور (وجود عالم ونور جان ادم )را از نور (جمال خود )افرید ونور (تجلی خود) را بر طور سینا در کتاب مسطور تورات نازل کرد در صحیفه گشوده به قدری که مقدر نمود بر پیغمبر عالم وصالح خود،ستایش خدا را که نزد تمام موجودات به عزت مذکور وفخر وجلالت معروف است ودر حال اسایش وسختی ،باید شکر گذار او بود .ودرود خداوند بر سید ما ،حضرت محمد(ص)،واهل بیت طاهرینش باد.

سلمان می گوید:از روزی که این دعا را تعلیم گرفتم ،بیش از هزار کس از اهل مدینه ومکه را تعلیم دادم وهر کس که تب او را فرا می گرفت ،چون این دعا را می خواند ،به امر خدای سبحان تب از او دور می گشت.


 
نویسنده: الهام محمدی ::: یکشنبه 95/7/25::: ساعت 2:12 عصر

پیغمبر اکرم (ص)فرمود:هر که بخواهد شب را به عبادت برخیزد، چون در بستر خود خوابید باید بگوید :((بسم الله الرحمن الرحیم))بار خدایا،مرا از مکر خود اسوده مدار ویاد خودت را فراموشم مکن ومرا در گروه غافلان مقرر منما ،من برخیزم در ساعت کذا وکذا .ومحققا خدای عزوجل بدو فرشته ای گمارد که او را همان ساعت بیدار کند.


 
نویسنده: الهام محمدی ::: سه شنبه 95/7/20::: ساعت 2:33 عصر

*شما را به نماز ومراقبت از ان سفارش می کنم ،زیرا نماز برترین عمل وستون واساس دین شما است. بحار الانوار ،ص209

*وقتی که بنده ای سجده می کند ،ابلیس فریاد می زند :وای بر من !او اطاعت کرد،ولی من معصیت کردم ،او سجده کرد ومن از این عمل سر باز زدم .بحار الانوار ،ص233

*گناهی که پس از ان مهلت یافتم تا دو رکعت نماز گزارم واز خدا اصلاح ان گناه را بخواهم ،مرا اندوهگین نکرد.نهج البلاغه ،حکمت 291

*نمازستون دین است واولین عمل انسان است که خدا بدان نظر می کند ،اگر صحیح بود،به سایر اعمال نیز نظر می فرماید واگر صحیح نباشد در هیچ عمل دیگر نمی نگرد وکسی که تارک نماز باشد بهره ای از اسلام ندارد.دعائم الاسلام ،ص132


 
   1   2   3   4   5   >>   >